Brief mediowy i jego rola

Napisał dnia 16 października 2015
Pozostałe

Brief mediowy najczęściej jest pisany po prostu przez klienta i bezpośrednio dla domu mediowego. Zawiera w sobie bardzo jasny przekaz, a przede wszystkim określa oczekiwania danego klienta w stosunku do efektywności oraz sposobów dotarcia reklamy. To jest bardzo ważne, poza tym kontekst, w którym ma działać reklama również musi być precyzyjnie określony.



Brief mediowy najczęściej jest w postaci solidnej…

Brief mediowy najczęściej jest w postaci solidnej wskazówki, szczególnie dla domów mediowych. Wtedy one doskonale wiedzą jakie media mają do wyboru, co jest też najbardziej kluczowe. Brief mediowy jest bardzo konkretnie skonstruowany. Na wstępie powinien określać przede wszystkim informacje, takie jak konkurencja czy ogólna sytuacja rynkowa. Dobrze, żeby też zawierał cel kampanii. Brief miediowy w żadnym wypadku nie posiada skomplikowanej konstrukcji.

Oprócz celu i informacji wstępnych musi zawierać określenie grupy docelowej, do jakiej ma być kierowana. Najważniejszy też jest krótki opis reklamy, główny komunikat jest przecież najbardziej istotną kwestią, o której nie można absolutnie zapominać. Niezwykle ważne są też wydarzenia, z którymi może być powiązana dana kampania.

Liczy się przecież nie tylko czas wprowadzenia produktu, lecz również rozpoczęcia danego eventu czy promocji. Zawsze są też określone wymagania dotyczące zamieszczania reklamy, do tego preferowane media. Budżet i harmonogram to kwestia jednak drugorzędna w tym wypadku. Kampanie marketingowe jak widać zawsze muszą mieć określony harmonogram prac i jasny przekaz.

1 komentarz do Brief mediowy i jego rola

  • Bludsplenka pisze:

    Jak się tak człowiek zastanowi, to olbrzymia część tego co dana firma zarobi na produkcie idzie na reklamę i tak w kółko. to jest niesamowite, jakiet o koszta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>