Cele reklamy

Napisał dnia 06 października 2018
Reklama
ed31b90d2df51c2ad65a5854e7454e90e177e0c818b5164990f2c57ca0e9_640.jpg

Określenie celów polega na konkretnym ustaleniu, co ma być osiągnięte za pomocą reklamy. Głównym celem reklamy jest nakłonienie odbiorców do dokonania zakupu towaru czy skorzystania z usługi, a zatem wpływanie na wielkość realizowanej sprzedaży. Temu ostatecznemu celowi towarzyszy jednak szereg celów pośrednich, które dotyczą tworzenia świadomości istnienia i znajomości danego towaru oraz kształtowania postaw i opinii ludzi na temat tego towaru.



Cele pośrednie to mm in.: wywoływanie…

Cele pośrednie to mm in.: wywoływanie u konsumenta niezadowolenia ze sposobu dotychczasowego zaspokajania potrzeb, przekazywanie informacji o produkcie i przekonanie odbiorców o jego zaletach, wywołanie zainteresowania towarem, pobudzanie pragnienia posiadania towaru, perswadowanie, usatysfakcjonowanie, utwierdzenie w tym usatysfakcjonowaniu, przypominanie, stwarzanie klimatu, w którym dochodzi do transakcji kupna-sprzedaży, itd. Czasami, tworzy się też reklamę nie po to by zwiększyć popyt, lecz by go zmniejszyć. Taki charakter mają na przykład wszelkie kampanie antynikotynowe albo antyalkoholowe. Cele mogą występować w różnych konfiguracjach. Jednak różnorodność wskazanych celów nie oznacza, że muszą być one wszystkie realizowane w każdym przypadku.

woblery reklamowe

Foto: pixabay.com

woblery reklamowe

Foto: pixabay.com

Zazwyczaj jest osiągany jeden, a niekiedy najwyżej…

Zazwyczaj jest osiągany jeden, a niekiedy najwyżej kilka celów. Twórcy reklamy od dłuższego czasu próbowali usystematyzować te wszystkie cele i nadać im pewien kształt. Jeden z autorów klasyfikuje cele reklamy w zależności od tego, czy ma ona informować, nakłaniać czy też przypominać, jak chociażby plakaty, postery, czy woblery reklamowe.

woblery reklamowe

Foto: pixabay.com

Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>