Co to jest identyfikacja wizualna?

Napisał dnia 01 grudnia 2017
Agencje reklamowe

Kiedy myślimy o znanych markach i firmach, które zdobyły pozycję światową, niemałą rolę odgrywa w nich identyfikacja wizualna. To ona sprawia, że postrzegamy przedsiębiorstwo w określony sposób – czym zatem jest identyfikacja wizualna firmy. Można w skrócie powiedzieć, że wszystkim tym, jak daną firmę postrzegają jej klienci.



Identyfikacja wizualna firmy to przede wszystkim…

Identyfikacja wizualna firmy to przede wszystkim i ponad wszystko logotyp. To dobre logo decyduje o tym, czy dana firma jest widoczna w morzu innych podobnych i jakie skojarzenia budzi u klientów. Zasady, porządkujące identyfikację wizualną, decydują o tym, w jakiej formie i gdzie pojawia się logo firmy, jakie mogą być jego ewentualne wersje, i tak dalej. Identyfikacja wizualna marki idzie jeszcze dalej, ponieważ porządkuje kolorystykę i czcionkę używaną we wszelkich oficjalnych dokumentach danego przedsiębiorstwa, począwszy od oficjalnych banerów i wielkich, wszędzie widocznych reklam, skończywszy na tak subtelnych środkach komunikacji z klientem jak wygląda e-maila, papieru listowego czy wizytówki.

Spójna i konsekwentna identyfikacja jest niezmiernie ważna…

Spójna i konsekwentna identyfikacja jest niezmiernie ważna dla tego, jak firma jest odbierana i decyduje o emocjach, jakie w nas wzbudza. Z tego powodu ważne jest, by była przemyślana i dopracowana w każdym szczególe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>