Czy reklama wizualna jest sugestywna?

Napisał dnia 04 czerwca 2018
Identyfikacja wizualna

Faktem jest stwierdzenie, że ludzie są zazwyczaj wzrokowcami. Pewne treści, które możemy zobaczyć łatwiej zapadają nam w pamięć. Wykorzystują to oczywiście specjaliści od reklamy oraz marketingu. Reklama wizualna jest najbardziej sugestywnym przekazem. Połączenie obrazu z dźwiękiem może dać niewyobrażalne rezultaty.



Warto zastanowić się, w czym dokładnie tkwi…

Warto zastanowić się, w czym dokładnie tkwi wartość tego typu narzędzia strategii marketingowej. Reklama wizualna stworzona jest z kilku współgrających ze sobą warstw. Główną warstwą jest oczywiście obraz. Jego „syjamskim bliźniakiem” jest dźwięk. Wówczas taka reklama wizualna nosi nazwę spotu reklamowego. Przekaźnikiem spotów jest przede wszystkim telewizja. Również w internecie znajdziemy spoty. Reklama wizualna oparta na samym obrazie to różnego typu billboardy, ulotki, plakaty, reklama świetlna. Tak, jak wyżej wspomniano – ludzie są bardzo podatni na wrażenia wzrokowe. Nasz mózg potrafi również podświadomie przyswoić sobie pewne treści. Warto podkreślić, że w tej dziedzinie powstało wiele gatunków i form.

Cały czas powstają nowe rozwiązania…

Cały czas powstają nowe rozwiązania. Pomysłowość twórców nie zna granic. Pamiętajmy jednak o tym, że reklama wizualna nie może obrażać odczuć moralnych. Nie powinna więc nawiązywać do rasistowskich poglądów, być sprzeczna z prawem czy negująca panującą powszechnie wiarę. Odbiorca musi identyfikować się z przekazywanymi przez producenta treściami. Najważniejsze to wzbudzić sympatię w potencjalnym nabywcy. Reklama wizualna oparta jest na uruchamianiu różnych bodźców, powinna jednak być zgodna z przekonaniami widza.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>