Gromadzenie informacji o rynku

Napisał dnia 19 sierpnia 2018
Doradztwo

Badanie rynku polega na gromadzeniu informacji o różnego typu zjawiskach oraz procesach, które zachodzą na rynku. Ponad to badanie rynku polega na zbieraniu informacji o przyczynach danego stanu rzeczy na rynku, o jego stanie obecnym, a także jakie przejawia tendencje rozwojowe i jak będzie on wyglądać w przyszłości.



Galeria

Celem badania, jakim jest badanie rynku jest zdobycie informacji o kształtowaniu się mechanizmów rynku( popyt, podaż, ceny, zachowania oraz preferencje konsumentów, działania konkurencji, system dystrybucji, sprzedaży ). Badanie rynku stanowi część badań marketingowych. Badanie rynku ma swoją typologię. Można podzielić je na kilka kryteriów: horyzontu czasowego( analizy rynku, prognozowanie ), metodyki zbierania danych( badania jakościowe, badania ilościowe ). Można także dokonać podziału badań nad rynkiem w zależności od typu analizowanych danych( badania pierwotne, badania wtórne ), sposobu organizacji badania( wewnętrzne, zewnętrzne ), a także ze względu na cel badań( badania eksploracyjne, testowe, cenowe, segmentacyjne, badania mediów itd. ).

Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>