Jak zadbać o układ kierowniczy??

Napisał dnia 14 marca 2018
Reklama
e832b1092bf3083ed95c4518b74d4f9ee575e2d704b0154693f6c479a3e8b7_640.jpg

Zdecydowanie najbardziej poważną usterką układu kierowniczego będą luzy na listwie przekładni kierowniczej. Potocznie są one po prostu nazywane maglownicą. Takie luzy też z reguły kasuje się poprzez zwyczajną wymianę tulei listwa cenowa albo poprzez dokręcenie odpowiedniego typu śrub. Oczywiście większość ze współczesnych układów została w tych czasach wyposażona w różnego typu systemy samoczynnej kasacji luzu na listwie.



Oczywiście to w ten sposób znacznie obniży…

Oczywiście to w ten sposób znacznie obniży koszty eksploatacji. Ważne jest też zawsze, żeby w miarę możliwości jak najlepiej sprawdzać regularnie stan gumowych osłon. Przede wszystkim ich uszkodzenia powodują, że do maglownicy może zaczynać przedostawać się woda. Ta z kolei nie tylko powoduje korozję, lecz także wypłukiwanie ważnych smarów. Do szybkiego zużycia współczesnych maglownic dochodzi przede wszystkim dzięki niskiej jakości materiałom, które stosują producenci. Wszystko po to, żeby już po kilku latach eksploatacji zmusić użytkownika do wymiany takiej przekładni. W wielu też przypadkach winę za przedwczesne zużycie przekładni ponosi też sam użytkownik.

Na przykład obracanie kierownicy podczas…

układ kierowniczy

Foto: pixabay.com

Na przykład obracanie kierownicy podczas postoju, uderzanie kołem w krawężnik, czy nawet stosowanie zbyt dużego rozmiaru felg bardzo często przyczynia się do o wiele szybszego pojawiania się pierwszych luzów. W układzie kierowniczym może ulec także awarii pompa, co z reguły objawia się częściowym zanikiem wspomagania. Oznaki uszkodzenia tego układu mogą być naprawdę różne. Warto o tym pamiętać.

listwa cenowa – więcej ciekawych wiadomości

Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>