Kolekcjonerskie i reklamowe pinsy

Napisał dnia 21 marca 2017
Gadżety reklamowe

Lata 80-90 były okresem, w którym wiele młodych osób zaczynało swoją przygodę ze zbieractwem i kolekcjonowaniem. Zbierano wtedy głównie znaczki i kapsle. Trzecim bardzo znanym i chętnie kolekcjonowanym przedmiotem były przypinki reklamowe, na które dziś mówi się pinsy lub buttony.



Używa się ich do dnia dzisiejszego jednak…

Używa się ich do dnia dzisiejszego jednak nie są tak popularne jak w okresie PRL-u. Rodzajów oraz wzorów tych przypinek było całe mnóstwo. Był to jeden ze sposobów reklamowania działalności gospodarczej lub konkretnego produktu.

Duże pinsy z okrągłą kolorową tarczą przedstawiały (tutaj mako-design.pl) często bardzo znane marki napojów, fabryk oraz konkretnych firm z różnych branż. Pod koniec czasów PRL zaczęły wychodzić także wzory nieodwołujące się do ustroju politycznego ani nienawiązujące do fabryk. Były to postaci z bajek, loga klubów piłkarskich oraz żużlowych a także herby miast. Pinsy były wzorowane na odznaczeniach wojskowych, które w czasach masowego poboru do wojska były bardzo modne i przyznawane wszystkim osobom, które po dwóch latach wracały do domu.

Dzisiaj reklamowe przypinki używane są głównie podczas akcji charytatywnych, przedsięwzięć politycznych i narodowych oraz spotkań różnych klubów związanych z militariami, motoryzacją oraz wieloma innymi zainteresowaniami. Służą jako element, dzięki któremu można rozpoznać członków różnych stowarzyszeń. Do ich stworzenia można zatrudnić firmę reklamową, która naniesie wybrany przez nas wzór na wcześniej wybraną tarczę.

Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>