Kreatywność – niekreatywna?

Napisał dnia 10 marca 2018
Agencje reklamowe

Wolny rynek nie znosi monotonii i nudy. Jeśli chcesz zrobić karierę nie wystarczy dobry pomysł na własny biznes, choć naturalnie jest to bardzo ważna składowa sukcesu. W dzisiejszych czasach wielkiego wyboru wszystkiego bardzo często wygrywa ta marka, która jest najlepiej zapakowana. I to nie tylko dosłownie, ale również chodzi o promocję, reklamę, jednym słowem sposób na sprzedaż. Czy zatem agencja kreatywna (rekinyreklamy.com.pl) to instytucja różna od agencji reklamowej, czy to tylko slogan.



Galeria

Może ktoś się zdziwił, co to takiego ta cała agencja kreatywna. Nazwa sugeruje jedynie, że zajmuje się ona pracą twórczą, bez skonkretyzowania o co właściwie chodzi. I właściwie tak do końca nie można takiej instytucji opisać, zamknąć w sztywne ramki, bo agencja kreatywności zajmuje się przekraczaniem granic, wyłamywaniem mentalnych barier i nie chce dać się sklasyfikować. Można jednak określić mniej więcej czego chcą dopiąć, przeskakując przez te płoty ludzkiego myślenia. Otóż, tak zwane laboratorium kreatywności to nic innego jak niestandardowe studio reklamowe. O ile jednak to drugie określa ściśle swe metody działania, strategie, o tyle to pierwsze wzbrania się przed tym rękami i nogami. Poza, czy coś w tym faktycznie jest. Wydaje się, że równie trudno jak opisać twór po nazwaniem agencja kreatywna jest stwierdzić jego wyższość nad prototypem, czyli agencją reklamową.

Wątpliwość ta opiera się na…

Wątpliwość ta opiera się na przekonaniu autorki tekstu co do tego, że jak by się instytucja nie nazywała najważniejsi są ludzie, którzy w niej pracują. Jeśli staroświecka agencja będzie zarządzana przez pomysłowych ludzi, współpracującymi z kreatywnymi podwładnymi firma ta na pewno zyska sobie sympatię i renomę wśród klientów. Jeśli zaś pysznie brzmiąca agencja kreatywności dostanie się komuś pozbawionemu wyobraźni lub zamkniętego na pomysły innych, jakaż będzie jej „kreatywność”?.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>