Personalizacja klienta

Napisał dnia 30 kwietnia 2012
Pozostałe

W dzisiejszym świecie, w którym każda firma produkująca dobra lub usługi, musi dbać o swojego klienta, upominki reklamowe to bardzo dobry rodzaj zachęty dla potencjalnego nabywcy. Nie jest to jednak już takie proste. Rynek, który produkuje gadgety reklamowe ulega ciągłym zmianom. Zmieniają się zasady i normy rządzące marketingiem.



Personalizacja klienta – galeria

Zapotrzebowanie na produkty podlega różnym kryteriom. Kiedy tylko upominki reklamowe stały się popularne, bardzo łatwo było zdobyć nowych klientów. Nie każda firma też mogła pozwolić sobie na taką formę obdarowywania prezentami. Zwłaszcza rozwijające się przedsiębiorstwa nie były w stanie w taki sposób zachęcić ludzi do zakupu ich dóbr lub usług. Rynek, jakim zaczęły rządzić upominki reklamowe stał się w pewnym rodzaju monopolem dla bogatszych firm.

Wystarczył zwykły długopis lub kalendarz ścienny, by…

Wystarczył zwykły długopis lub kalendarz ścienny, by połechtać najczulsze struny potencjalnych klientów. W późniejszym etapie rozwoju strategii marketingowej, jaką stanowią upominki reklamowe, okazało się, że to nie wystarcza. Gratis musiał się odróżniać i doceniać nabywcę personalnie. Zwłaszcza luksusowe produkty, wymagają tego typu prezentów. Firmy specjalizujące się w produkcji gadgetów takich, jak upominki reklamowe prześcigają się w pomysłowości.

Zwykły długopis z logo marki zamienił się w ekskluzywne pióro z nadrukiem nazwiska obdarowywanej osoby. Grunt to trafić do odbiorcy. Upominki reklamowe spełniają więc kilka funkcji naraz. Każdy, kto zajmuje się rolą, jaką posiadają gratisy, bardzo dobrze wie, że docenienie potencjalnego klienta jako osoby i podmiotowość to klucz do sukcesu i gwarant większej sprzedaży oferowanych towarów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>