Pobudzenie emocjonalne – telewizja

Napisał dnia 16 listopada 2017
Pozostałe
ea32b00d29fc1c2ad65a5854e7454e90e177e0c818b5174892f3c27ea1ef_640.jpg

Badania wykazały, że pobudzenie emocjonalne na wysokim poziomie powoduje trudności w przetwarzaniu informacji. W przeprowadzonym eksperymencie pokazano wiadomości telewizyjne, a chwilę przed tym był bardziej oraz mniej ekscytujący materiał. Wynik był następujący, ci którzy byli pochłonięci bardziej interesującym materiałem, mniej zapamiętali informacji z wiadomości.


reklama świetlna

Foto: pixabay.com

Pytanie, dlaczego…

Pytanie, dlaczego. Otóż wysokie pobudzenie emocjonalne powoduje mniejszą uwagę odbiorcy i skupia się na przetwarzaniu innych bodźców, które indukują pobudzenie. Tym samym przetwarza się inne bodźce o charakterze peryferyjnym. Oznacza to, że zaburzenie dotyczy percepcji reklam jak i zapamiętywania informacji o produktach, które były widzowi przekazywane. Uznano również, że umiarkowany poziom pobudzenia wpływa na efektywne zapamiętanie i przetwarzanie reklam.

Przy zapamiętywaniu prezentowanych reklam nie sprzyja także huśtawka nastrojów, która wynika z przeżycia emocji, które zostają nagle i nieoczekiwanie usunięte. Okazuje się, że ten specyficzny stan negatywnie wpływa na skuteczność reklam. W takim momencie brakuje ludziom wolnych zasobów poznawczych do ukierunkowania ich na reklamy.

reklama świetlna

Foto: pixabay.com

Z badań wynika, że nagłe i nieoczekiwane usunięcie źródła lęku przyczynia się do tego, że odbiorca staje się uległy podczas kierowania do niego wielu próśb. Źródłem pobudzenia może również być oglądanie filmów ze scenami przemocy, bądź agresywna reklama świetlna. W badaniu z kwestionariuszami, respondentom było zadawane pytanie, co irytuje ich przy programach telewizyjnych, okazało się, że było zbyt dużo przemocy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>