Poznać produkt

Napisał dnia 19 września 2018
Reklama
ed31b90d2df51c2ad65a5854e7454e90e177e0c818b5164997f6c97eafe8_640.jpg

Większość ludzi kupuje produkty, o których już coś słyszał, coś wiedział. Jest to bardzo istotnym elementem dla nabywcy, dlatego, że w dużym stopniu pozwala mu zminimalizować wysiłek poznawczy – a ten związany jest z wyborem towaru. Jeśli posłużymy się wytworzonym systemem przekonań konsumenci mogą znacząco ograniczyć swój czas potrzebny do zakupu.


reklamy wizualne

Foto: pixabay.com

Mogą ograniczyć czas, który potrzebny…

Mogą ograniczyć czas, który potrzebny jest konsumentowi po to, by zebrać informacje oraz ocenić produkt, przed podjęciem ważnej decyzji dla konsumenta – czyli zakupu. Przyjęło się założenie, że spostrzeganie przez konsumenta produktu oraz jego znaczenia to wynik interpretacji na dwóch, całkiem niezależnych wymiarach: funkcjonalnym oraz percepcyjnym. Wymiar percepcyjny to element ogólnej charakterystyki produktów, dotyczących ich właściwości.

reklamy wizualne

Foto: pixabay.com

Znajdują się tutaj oczywiście wszelkie dostępne kryteria, potrzebne do poznania właściwości – czyli: kolor, kształt, wielkość, smak, zapach itp. Funkcjonalny wymiar odzwierciedla pragmatyczny sposób, w który konsumenci postrzegają dany towar – jest to kąt możliwości zastosowania oraz użycia. Jeśli chcemy określić pojęciową strukturę konsumpcyjnych przedmiotów możemy wykorzystać metodę skojarzeń indeksu podobieństwa.

reklamy wizualne

Foto: pixabay.com

Priorytetem zastosowania takiego badania to skojarzeniowa struktura znaku firmowego. Istotą takiej metody jest przede wszystkim w jak najszybszym czasie, generowanie jak największej liczby skojarzeń, dla prezentowanego bodźca – może to być produkt, marka, reklamy wizualne czy też przedsiębiorstwo.

Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>