Profil dobrego sprzedawcy

Napisał dnia 05 października 2018
Reklama
e837b30620f0073ed95c4518b74d4f9ee575e2d704b015469df2c67ea1eeb0_640.jpg

Profesjonalny sprzedawca jest niczym artysta, którego dziełem jest satysfakcjonująca sprzedaż, zarówno dla klienta jak i sprzedawcy. Jego celem jest dostosowanie się do, aktualnych i przyszłych, wymagań i potrzeb klienta. Oprócz tego powinien doprowadzić do rozwiązania powstałych problemów klienta i zapobieżenia przyszłym, co więcej powinien poznać oczekiwania klienta, co do kupowanego produktu. Dobry sprzedawca powinien charakteryzować się: pozytywnym nastawieniem do klienta, potencjalny nabywca chętniej zrobi zakupy w miejscu, gdzie zostanie mile obsłużony, sprzedawca z uśmiechem na twarzy i szczerą chęcią pomocy pomoże mu w zakupach, niż tam, gdzie sprzedawca powita go szorstkim „słucham”.


https://posshop.pl/pojecie-reklamy-wizualnej

Foto: pixabay.com

Umiejętnością słuchania i zadawania właściwych…

Umiejętnością słuchania i zadawania właściwych pytań, aby dowiedzieć się jak najwięcej o kliencie i jego potrzebach, oraz zbudować z nim relacje. Umiejętnością podtrzymania rozmowy, kontaktu. Klient często dokonuje wyboru przed sklepowa półką, wtedy rola sprzedawcy jest widocznie ważniejsza.

Poprzez umiejętny kontakt może nakłonić klienta do…

Poprzez umiejętny kontakt może nakłonić klienta do zakupu konkretnej marki. Odpowiednią wiedzą na temat marki, firmy i jej asortymentu – to podstawa dobrego marketingu i wiąże się z pojęciem reklamy. Tylko dobrze zorientowany sprzedawca jest w stanie przekazać klientowi istotne dla niego informacje o danym produkcie. Brak odpowiedniej wiedzy jest od razu widoczny i zniechęca klientów do zakupów w danej organizacji.

pojęcie reklamy

Foto: pixabay.com

Znajomością rynku i konkurencji, powinien zdawać sobie sprawę w jakiej kondycji jest jego firma i jakie zajmuje miejsce w świadomości klientów. Wiedzą o klientach i ich potrzebach. Powinien znać potrzeby nabywców lepiej niż oni sami. Każdy produkt wiąże się z odpowiednia korzyścią, użytecznością. Sprzedawca powinien umieć doradzić klientowi produkt, który będzie się dla niego wiązał z jak największą korzyścią. Powinien umieć wcielić się w rolę konsultanta.

Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>