Reklama gra na emocjach

Napisał dnia 21 czerwca 2018
Identyfikacja wizualna

Współczesna reklama ciągle nas zaskakuje. Jej bogata historia sięga bardzo daleko. Podobno pierwsze formy reklamy pojawiły się jeszcze w czasach starożytności. Zarówno Starożytni Rzymianie, jak i Grecy promowali swoje usługi, zwykle poprzez nawoływanie oraz różnego rodzaju symbole, jak na przykład kowal – podkowa, rzeźnia – świński ryj.



Reklama gra na emocjach – galeria

Dzisiaj reklama nie tylko informuje. Funkcje informacyjne reklamy są bardzo ważne, jednak nie najważniejsze. Teraz spoty reklamowe mają przede wszystkim oddziaływać na emocje, pobudzać ciekawość, szokować, oburzać, podniecać. Biorąc pod uwagę dzisiejszy rynek konkurencja pojawia się w każdej dziedzinie. Każdy, kto chce sprzedać swój produkt lub usługę musi przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta – odbiorce reklamy. Zdecydowany rozwój psychologicznych aspektów reklamy nastąpił na przełomie XIX i XX wieku. Pojawiły się gry słowne, humor – reklamy, które dawały do myślenia, przyciągały swoją zagadkowością. W latach 60-tych coraz częściej można było oglądać spoty reklamowe o erotycznym zabarwieniu.

Obiektem, który przyciągał uwagę była, oczywiście,…

Obiektem, który przyciągał uwagę była, oczywiście, kobieta z dużym dekoltem, skąpej spódniczce, w stroju kąpielowym, pochylająca się nad mężczyzną lub mrugająca zachęcająco do odbiorców. Dzisiejszy erotyzm jest o wiele bardziej wulgarny i niesmaczny. nie oglądamy już dekoltów, ale nagie piersi, nie krótkie spódniczki tylko skąpe figi, czy nawet stringi. Reklama idzie z duchem czasu, ale z drugiej strony jest również kreatorem tego co uważamy za modne, w pewnym stopniu tworzy współczesną kulturę.

Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>