Trzy magiczne litery.

Napisał dnia 05 października 2014
Pozostałe
e837b6082cfd033ed95c4518b74d4f9ee575e2d704b015469df5c871a1eab3_640.jpg

BTL – trzy litery, ale jakże ważne w działalności marketingowej. Podobnie jak i ATL. Co więc oznaczają te magiczne skróty. ATL to above-the-line, czyli działania reklamowe wykorzystujące mass-media. BTL to below-the-line, czyli te działania promocyjno-reklamowe, które nie wykorzystują mass-mediów. Jednak czy w czasach, gdy media są czwartą władzą można jeszcze mówić o istnieniu działań reklamowych bez ich wykorzystania.



Galeria

biuro podatkowe warszawa

Foto: pixabay.com

Agencja btl specjalizująca się w działaniach skierowanych do konkretnego klienta, w tak zwanym marketingu bezpośrednim doskonale wie, że wyżej wspomniany podział jest już archaicznym. Ciężko jest dziś oddzielić od siebie oba pojęcia, tak samo jak i trudno oddzielić zakres zadań jakie wykonuje biuro btl od tego ATL. Działania i kierunki rozwoju jakie stawia sobie agencja reklamy btl skierowane są na znalezienie punktów styczności, bezpośredniego kontaktu z klientem.

Dąży się do bycia doradcą…

Dąży się do bycia doradcą docierającym do niego, bycia jego przewodnikiem w świecie produktów, podczas całego cyklu ich życia. Agencja btl w swoich działaniach coraz częściej wykorzystuje Internet( chociażby wysyłanie maili do klientów )czy nawet telefony komórkowe( sms-y reklamowe ).

Jednak takie tradycyjne metody jak na przykład stoiska z promującymi towar hostessami nie odchodzą w zapomnienie, a ulegają ciągłemu ulepszaniu dzięki wysiłkom jakie wkłada w to dana agencja reklamowa. Dużą zaletą działalności jaką wykonują agencja reklamy jest możliwość monitoringu ich skuteczności, co pozwala na natychmiastową reakcję i ewentualne udoskonalenia. Wydaje się więc, że agencje reklamowe będą umacniać swą pozycję na rynku reklamy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>