reklama

Dlaczego warto postawić na reklamę zewnętrzną?

Nie od dzisiaj się mówi, że reklama jest dźwignią handlu. Co jak co, ale każdy przedsiębiorca musi zainwestować w kampanię reklamową. Nie jest jednak sztuką zainwestowanie w dowolną reklamę. Należy postawić na kampanię reklamową, która rzeczywiście przyniesie oczekiwane rezultaty. Jakie mamy możliwości?

 

Mnóstwo możliwości reklamowych

Obecny rynek oferuje nam całe mnóstwo możliwości reklamowych. Musimy zaznaczyć, że każde z nich są trafione do różnych branż oraz form prowadzenia działalności. Przykładowo raczej żaden sklep internetowy nie reklamuje się w prasie lokalnej. Jest to oczywiste, ale cały czas pojawiają się takie „perełki”, które są po prostu błędem marketingowców.

Możliwości reklamowych jest bardzo dużo. Możemy zdecydować się na kampanię reklamową w prasie, w sieci, w radio, w telewizji czy też postawić na reklamę zewnętrzną. Każdy sposób reklamy ma swoje wady oraz zalety.

Obecnie bardzo dużą popularnością cieszą się kampanie w sieci. Dlaczego? W zasadzie to wbrew pozorom reklamy w Internecie są jednymi z najtańszych. Co więcej możemy ustawić zasięg bardzo zbliżony, nawet do kilku kilometrów.  Możemy targetować odbiorców naszej reklamy ze względu na płeć, wiek, zamożność, wykonywany zawód czy też deklarowane hobby. Te wszystkie możliwości dają nam niemal stuprocentową pewność trafienia do potencjalnie zainteresowanych osób. Jak najbardziej warto przemyśleć internetową reklamę dla naszych usług czy też produktów. Oczywiście Internet daje nam wiele form reklamowych czy też rozliczeniowych. Interes bez prowadzonych mediów społecznościowych czy też bez bloga firmowego raczej nie ma prawa istnieć. Do tego koniecznie musimy dołożyć dobrą stronę internetową pod kątem SEO oraz pozycjonowania.

Jednak nie samym Internetem człowiek żyje. Niezmiernie popularna jest reklama zewnętrzna. Czym jest reklama zewnętrzna? Reklamą zewnętrzną są wszystkie billboardy, plakaty oraz podświetlone elektroniczne ekrany zewnętrzne. Reklamami zewnętrznymi są w zasadzie wszystkie reklamy, które widzimy na zewnątrz. Największą popularnością reklamy zewnętrzne cieszą się wśród polityków biorących udział w kampaniach wyborczych. Co jak co, ale nie tylko. Na popularnych billboardach przeprowadzane są nie tylko reklamy polityków, ale także reklamy produktów czy też reklamy usług. Naprawdę to się sprawdza.

 

Zalety reklamy zewnętrznej

Reklamy zewnętrzne mają bardzo dużo zalet. Na pewno są dużych rozmiarów. W związku z tym zapadają w pamięć. Przypomnijmy sobie ile razy czytamy hasła z billboardów czy też oglądamy na nich znane twarze. Jakby nie było te wszystkie hasła zapamiętujemy. Gdy chcemy kupić sportowe buty, a widzieliśmy takowe na billboardzie, to nie szukamy nigdzie indziej, tylko udajemy się do tego właśnie sklepu.

Na reklamach zewnętrznych reklamują się zarówno firmy ogólnopolskie, jak i także firmy lokalne czy też miejskie. A czy reklama zewnętrzna jest kosztowna? Bywa z tym różnie. Nie jesteśmy w stanie podać konkretnej ceny reklamy zewnętrznej. Tak naprawdę liczy się jej wielkość, ale przede wszystkim wpływ na nią ma miejsce danej reklamy. Jeśli jest to miejsce w samym centrum Warszawy, to jakby nie było musimy się liczyć ze sporym kosztem. Jednak gdy jest to ubocze miasta, to możemy liczyć na niezwykle niskie ceny.

Poza tym wszystkim reklama zewnętrzna jest łatwo dostępna. Na wolnych billboardach jest napisany numer telefonu czy też adres mailowy. Po skontaktowaniu się z właścicielem danego miejsca reklamowego zostaniemy powiadomieni o wszelkich szczegółach. Co więcej możemy poszukać w sieci firm, które oferują wynajem reklam zewnętrznych. Jakby nie było jest ich sporo. Warto porównać sobie ich stawki oraz miejsca, którymi dysponują. O czym jeszcze powinniśmy pamiętać? Na pewno ważne są kwestie przygotowania.

 

Jak wyglądają kwestie przygotowania reklamy zewnętrznej?

Wiele osób, które po raz pierwszy decyduje się na reklamę zewnętrzną rozumieją już proces wynajęcia przestrzeni reklamowej, ale wciąż nieznana dla nich jest kwestia samego przygotowania reklamy. Wiadomo, że przygotowanie billboardu także kosztuje. Dochodzą tutaj zarówno koszty grafika, który zajmuje się kwestią estetyczną, jak i także wydruk reklamy. Oczywiście możemy zająć się tym samodzielnie czy też zlecić danej firmie, która zajmuje się tego rodzaju aspektami.

Wiele firm, które sprzedaje przestrzenie reklamy zewnętrznej także zajmuje się ich wykonaniem. Taka współpraca daje nam wszystko w jednym i mamy tutaj do czynienia z usługą kompleksową. W związku z tym naprawdę nie możemy narzekać. Powinniśmy zdecydowanie być zadowoleni z takiej współpracy. Lubimy gdy wszystkie formalności możemy załatwić w jednym miejscu. Co więcej musimy zaznaczyć, że większość firm oferujących reklamy zewnętrzne gwarantuje nam kompleksową obsługę. To nam się podoba. Nie mamy co do tego żadnych, nawet najmniejszych wątpliwości. Jak widać nie tylko w sieci otrzymamy obsługę na wysokim poziomie. W przypadku reklamy zewnętrznej także możemy na takową liczyć.