Bez kategorii

O czym należy pamiętać podczas pozycjonowania strony internetowej?

Pozycjonowanie stron

Raczej nikogo nie trzeba przekonywać do tego, że pozycjonowanie stron to punkt obowiązkowy, jeśli chce się zaistnieć w sieci i przyciągnąć nowych użytkowników na daną stronę internetową. Internet to potężne narzędzi marketingowe, które może sprawić, że dana usługa lub produkt szybko trafi do dużego grona odbiorców. Z wyszukiwarki Google miesięcznie korzysta dwadzieścia milionów osób, dlatego też należy zadbać o to, aby jak najwięcej użytkowników trafiło właśnie na naszą stronę internetową. Jak poprawić pozycjonowanie strony? O czym zawsze warto pamiętać, tworzą nowe treści? Oto kilka podstawowych informacji, które pomogą każdemu w promocji swoich usług w sieci.

Pozycjonowanie stron – na czym polega?

Pozycjonowanie, najprościej tłumacząc, jest to zestaw czynności, które pozwalają na zwiększenie widoczności danej strony w wyszukiwarce Google. Algorytm wyszukiwarki stara się dopasować wyniki w oparciu o wpisane przez użytkownika frazy kluczowe. Jednak poza kierowaniem się słowami kluczowymi, algorytm ocenia również samą stronę, jej treści, popularność, ilość wspomnień o stronie w innych miejscach w sieci itp. Na tej podstawie próbuje wybrać najbardziej zaufaną witrynę, która będzie zawierać wszelkie niezbędne informacje.

Pozycjonowanie stron
Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron polega na analizie wyników wyszukiwania, obserwacji ruchu w sieci i dobierania odpowiednich narzędzi, które sprawią, że algorytm uzna daną witrynę za zaufaną i będzie ją wyświetlał w pierwszych wynikach w wyszukiwarce. Sama zasada działania algorytmu jest tajna. Algorytm jest ciągle zmieniany i poprawiany przez pracowników Google, więc nie ma jednej, zawsze sprawdzającej się strategii. Z tego względu istotne jest, aby dokładnie i regularnie analizować skuteczność poszczególnych działań w sieci. Bardzo łatwo zostać w tyle, za konkurencją.

Pozycjonowanie stron – na co zwrócić uwagę?

Należy na wstępie zaznaczyć, że pozycjonowanie nie jest czynnością, którą wykonuje się raz. Strona internetowa, która znalazła się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce, może bardzo szybko spaść, jeśli nie będzie regularnie pozycjonowana, ulepszana i dostosowywana do wciąż zmieniającego się algorytmu i trendów.

Architektura strony

Ważnym elementem pozycjonowania jest architektura strony. Po pierwsze jest ona istotna dla użytkowników, którzy powinni móc swobodnie, intuicyjnie poruszać się po witrynie i szybko znajdować interesujące ich treści. Podobnie roboty indeksujące powinny łatwo poruszać się po stronie i szukać kluczowych fraz, które pozwolą na ocenę przydatności strony. Warto pamiętać o linkowaniu wewnętrznym oraz indeksowaniu tylko najważniejszych podstron.

Optymalizacja adresów url

Jednym z elementów pozycjonowania jest optymalizacja adresów url. Nie jest to koniecznie wymagane, ale warto wykorzystywać słowo kluczowe w nazwie domeny. Obecność fraz kluczowych w podstronach również jest przydatna w pozycjonowaniu. Dzięki temu strona jest przejrzysta oraz prezentuje się estetycznie.

Linkowanie

Linkowanie wewnętrzne również przyczynia się do lepszego pozycjonowania. Dobrze poprowadzone odsyłacze do podstron przyczyniają się do generowania większego ruchu oraz wyników w SERP (strona rezultatów wyszukiwania). W przypadku bardzo dużych stron, zawierających wiele podstron, warto rozrysować schemat linkowania wewnętrznego. Dzięki temu łatwiej będzie można kontrolować wszelkie zmiany i przyda się to również na późniejszych etapach pozycjonowania lub w przypadku tworzenia kolejnych podstron z nowymi usługami.

Słowa kluczowe

Słowa kluczowe powinny pojawić się co najmniej kilka razy w treści, umieszczonej w danej witrynie, w tytule strony czy znacznikach <h1>, <h2>. Dzięki odpowiedniemu nasyceniu słowami kluczowymi wyszukiwarka Google może przypisać daną treść do konkretnego katalogu, robot indeksujący może określić temat strony.

Warto pamiętać o tym, aby stosować synonimy słów kluczowych czy odmieniać frazy przez przypadki.

Ładowanie strony

Obecnie szybkość ładowania strony jest uważana za jeden z czynników wpływających na pozycjonowanie stron. Aby sprawdzić, jak dana strona wypada w kwestii szybkości, można użyć PageSpeed Insights. Narzędzie pomaga również w ustaleniu, które elementy należałoby poprawić, aby strona ładowała się szybciej, co jest wyjątkowo wygodne.

Szybkość ładowania strony ma wpływ nie tylko na roboty sieciowe, które szybciej indeksują stronę, ale i samych użytkowników. Strony, które ładują się długo, są częściej pomijane przez użytkowników.

Wersja na urządzenia mobilne

Obecnie wciąż wiele osób zapomina o tym, że strona internetowa powinna również być dostosowana do urządzeń mobilnych. Jest to nie tylko wygodne dla użytkowników, którzy szukają informacji, korzystając ze smartfonów czy tabletów, ale i wpływa na pozycjonowanie stron. Ze względu na rosnącą liczbę zapytań pochodzących z urządzeń mobilnych, brak odpowiedniej wersji strony, sprawia, że pozycja w SERP jest niższa.